Blogger Widgets

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Aποσπάσματα από Imdleo.gr περί του πνεύματος της εποχής μας, για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, για τον Γέροντα Παϊσιο και την Αναλαμπή της Ορθοδοξίας


Στο παρακάτω κείμενο παραθέτουμε αποσπάσματα από το ιστολόγιο Imdleo.gr με επεξηγήσεις πάνω σε ζητήματα που ταλανίζουν τον σύγχρονο κόσμο με πνευματικό υπόβαθρο και πνευματικά αίτια κυρίως για τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει η ανθρωπότητα, πως κάποιοι εκμεταλεύονται την παγκόσμια σύγχυση, γιατί μίλησε ο Πατροκοσμάς για τις σημερινές μέρες και για αυτά που έρχονται, που και ο Γέρων Παϊσιος έβλεπε ως συνέχεια των γεγονότων της Γιουγκοσλαβίας.


Τα γεγονότα για όσους μπορούν να έχουν μια πιο ορθολογική ματιά, έχουν ξεκινήσει. Βρίσκονται προφητευμένα από την Αποκάλυψη του Ιωάννου μέχρι στα κείμενα των μεγαλύτερων Αγίων της Ορθοδόξου εκκλησίας και η δυσκολότερη φάση είναι αυτή που αναμένουμε ως επιστέγασμα της αποστασίας από το θέλημα του Θεού. Η πνευματική διάβρωση είναι η αιτία, η δε έλλειψη αγάπης και αυτοθυσίας για τον συνάνθρωπο είναι η βαθύτερη αιτία, όμως όπως τόνιζε και ο Γέρων Παϊσιος "Το έθνος το δικό μας, είναι σήμερα πολύ αμαρτωλό, γιατί ξεφεύγει από τον δρόμο τον ίσο του ευαγγελίου και γίνεται κοσμικό και αμαρτωλό. Ο Θεός όμως ξέρει τρόπους, και εκ των δεξιών και εκ των αριστερών, να μας φέρει στο λογαριασμό".




Μοναχού Λεόντιου Διονυσιάτη:


......Η έκφραση «Γενικός Πόλεμος» του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, είναι χαρακτηριστικότερη
των όσων θα διαδραματισθούν ή μάλλον όσων ήδη διαδραματίζονται. Και αυτό διότι ο πόλεμος σαν έννοια συνδυάζεται στη διάνοιά μας με εξωτερικά γεγονότα,  ενώ ο γενικός πόλεμος περιλαμβάνει την αναρχία που άρχισε ήδη και εξαπλώνεται σε πολλά κράτη,  μεταξύ των
οποίων και τα Αραβικά. Η αναρχία είναι μία μορφή πολέμου που πίσω της κρύβονται πάθη και συμφέροντα, και προωθείται από διαβρωμένες από αυτά τα συμφέροντα εταιρείες και κρατικέςυπηρεσίες,  μυστικές ή φανερές.  



Και στην Ελλάδα η υπόθεση του νεαρού Aλέξη στα επεισόδια των Αθηνών,  φανερώνει ότι τα πράγματα ωθούνται στην αναρχία για να εξυπηρετήσουν ξένα συμφέροντα. Τα κυριότερα είναι τα οικονομικά που με τέτοιες ευκαιρίες πλουτίζουν από τα δάνεια των δοκιμαζομένων χωρών. 
Παρόλο που στο μέλλον θα ανατραπεί το εωσφορικό πνεύμα της εποχής μας,  και θα
αντικατασταθεί με το χριστιανικό,  της με ταπείνωση και χωρίς υποκρισία αγάπης,  κατά την
αναλαμπή της Ορθοδοξίας, αυτό δεν θα γίνει αυτόματα, αλλά αφού καταπέσει από το νου των ανθρώπων η πίστη στο κρατούν σύστημα της διαφθοράς και φαυλότητας.  Αυτό ήδη
πραγματοποιείται με γρήγορο ρυθμό,  με την αμφισβήτηση των πολιτικών ιδεολογιών και
οικονομικών θεωριών από την παρατηρούμενη κακοπραγία στον δημόσιο τομέα, τη σύγχρονη φανέρωση της γενικής διαφθοράς του πολιτικού βίου με τεράστια οικονομικά σκάνδαλα και αθετήσεις πολιτικών υποσχέσεων,  που όλα δείχνουν όχι απλώς ασυνειδησία αλλά δαιμονική αναισθησία των υπευθύνων. Αυτό γίνεται και αλλού, στη χώρα μας όμως είναι πιο φανερό, διότι σαν Ορθόδοξοι  “ξέρουμε” περισσότερα, γι’ αυτό και τιμωρούμαστε  “επτά” φορές περισσότερο σε σχέση με άλλους λαούς. Αντίστοιχα όμως αν ξαναρχίσουμε να βαδίζουμε με πνευματικά και όχι καιροσκοπικά κριτήρια,  η πρόοδός μας θα είναι ασυγκρίτως μεγαλύτερη.  


Διότι μόνο η Ορθοδοξία έχει Μυστήρια,  δια των οποίων λαμβάνομε άμεσα δύναμη και ζωή από τον Κύριό  μας και Θεό, Ιησού Χριστό.  


Το θέμα λοιπόν είναι η μεταστροφή του νου μας,  η μετάνοια κατά τους Πατέρες της
Εκκλησίας, ώστε κέντρο να έχουμε την πνευματική μας τελείωση και όχι πρόσκαιρες ιδεολογίες και συνθηματολογίες,  και να μην επηρεαζόμαστε από την διαφήμιση της ανηθικότητας την οποία η Νέα Τάξη προβάλλει διαρκώς, διότι μέσω αυτής καταφέρνει να υπνωτίσει τον κόσμο και να παραλύσει το νου του,  ώστε να μην αντιλαμβάνεται το αντιχριστιανικό πνεύμα της,  και να μην χρησιμοποιεί πνευματικά όπλα εναντίον της. 
Τα γεγονότα που επιτρέπεται από τον Θεό να πλήξουν πριν τον  3ο Παγκόσμιο πόλεμο
όλες τις χώρες και την Ελλάδα, συνοδεύονται από απότομες, και στους πολλούς απρόβλεπτες αλλαγές.  


Για την χώρα μας μίλησε ο Άγιος Κοσμάς


για χειροτέρεμα της οικονομικής κατάστασης που ακολουθείται από δυσβάσταχτους φόρους: «Θα σας επιβάλουν μεγάλο και δυσβάστακτο φόρο, αλλά δεν θα προφθάσουν» (67η).  


Για ύπουλα δάνεια,  αλλά δεν θα τα καταφέρουν:  «Θα σας ρίξουν παρά (=χρήμα)  πολύ·  θα σας ζητήσουν να τον πάρουν  πίσω,  αλλά δεν θα μπορέσουν». 


 Αλλού γράφεται: «δεν θα προφθάσουν» (99η).  


Για επιστράτευση προς όφελος άλλων:  «Θα ζητήσουν να σας πάρουν και στρατιώτες, δεν θα
προφθάσουν όμως» (69η).  


Για πείνα πιθανόν για 1,5  χρόνο:  «Ένα ψωμί θα χαθεί το μισό,  και ένα ολόκληρο»
(88η). 


 Για επιπτώσεις από πέρασμα εμπολέμων,  προφανώς εφέδρων από τη Δύση:  «Αλλοί
στους κάμπους.  Θάρθουν βρωμερά  (ανήθικα)  έθνη.  Όταν έρθουν μη φοβάστε,  όταν θα
φύγουν αναμερίστε» (στην 83η).


 Πιο πριν θα μας έχουν επιτεθεί οι Τούρκοι (μουσουλμάνοι): «Οι
αντίχριστοι θα φύγουν, αλλά θάρθουν πάλι· έπειτα θα τους κυνηγήσετε έως την Κόκκινη
Μηλιά» (30η).


 Τότε θα γίνει δική μας η Πόλη. Σημάδι θα είναι και ο μεγάλος στόλος που θα έρθει
στις θάλασσές μας:  «Όταν θα ιδείτε το χιλιάρμενο στα ελληνικά νερά,  τότε θάρθει».  (18η). 


Τονίζεται το ξαφνικό: «Θάρθει ξαφνικά, να έχετε ένα σακούλι σιτάρι κρεμασμένο στη θύρα
(20ή προφ.),  «με άλλους θα κοιμηθείτε και με άλλους θα ξημερώσετε»  (34η) και «θα έρθει
ξαφνικά·  ή το βόδι στο χωράφι ή το άλογο στ’  αλώνι»  (Οκτώβριος ή Ιούλιος,  74η).  
Οι
συνέπειες παρόλο που για την Ελλάδα θα είναι μικρές σε σχέση με άλλες χώρες, δεν θα είναι
ασήμαντες: «Πολλά χωριά θα καταστραφούν, οι τρεις χώρες θα γίνουν μία». (92η).


 Ο Άγιος
Κοσμάς για όλα αυτά μας είπε την αιτία:  «Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η
αιτία». (90η).  
Πίσω από την ψευτοπνευματικότητα του πάπα κρύβονται τα συνασπισμένα με
τους ολιγάρχες -  παγκοσμιοποιητές συμφέροντα του Βατικανού.  Γι’  αυτό ο πάπας δεν
παραλείπει όταν του δίνεται ευκαιρία να ζητάει παγκόσμια κυβέρνηση και να ευλογεί τους
πολέμους της Νέας Τάξης, που τους θεωρεί πολέμους κατά της “τρομοκρατίας”. 


Μεγάλος αριθμός από Νεομάρτυρες και Οσίους βοήθησαν τις νεότερες γενιές να
αποκτήσουν πνευματικά ώριμη συνείδηση, ικανή να διακρίνει το σωστό, διδασκόμενη και από
τα λάθη του παρελθόντος. Αν και είναι «μικρό το ποίμνιο» δεν πρέπει να φοβάται, διότι σ’ αυτό
δόθηκε η ευλογία της Ουράνιας Βασιλείας, και αν την επιζητήσει με λίγο περισσότερο ζήλο, με
αφορμή και τις αταξίες της Νέας Τάξης, τότε θα λάβει πλούσια και τα γήϊνα αγαθά. Διότι βέβαια
γνωρίζει ο Πατέρας μας ότι έχομε και την ανάγκη όλων αυτών
28
. Τότε θα τρώνε οι άνθρωποι με
ασημένια κουτάλια,  κατά τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό (59
η
προφ.).  



«…και υμείς μη ζητείτε τι φάγητε και τι πίητε, και μη μετεωρίζεσθε. Ταύτα γαρ πάντα τα έθνη του κόσμου επιζητεί. Υμών δε ο
Πατήρ οίδεν ότι χρήζετε τούτων. Πλην ζητείτε την βασιλείαν του Θεού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν. (Λουκ. Ιβ 29-32) 



Πότε;  Δεν πλησιάζομε αριθμητικά τη λύση του προβλήματος,  αλλά μετρώντας με πνευματικό τρόπο τα
διαδραματιζόμενα,  και βλέπομε ότι είναι σύντομα.  Γι’  αυτούς που τρέχουν κατευθείαν σε
αριθμητικούς υπολογισμούς, χωρίς να εξετάζουν την πνευματική βαρύτητα των γεγονότων, έχει
λεχθεί: 
«Ουχ υμών έστι γνώναι χρόνους ή καιρούς ους ο Πατήρ έθετο εν τη ιδία εξουσία»
(δεν είναι στην δικαιοδοσία σας να γνωρίζετε χρόνους ή καιρούς τους οποίους ο Πατήρ έθεσε
υπό την δική του εξουσία) (Πράξεις1,6-7). Με τα λόγια αυτά ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς, κατευθύνει το
νου των Μαθητών του, μετά την Ανάστασή του, πριν όμως την Ανάληψη και Πεντηκοστή, όταν
δεν είχαν λάβει την πληρότητα των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος,  αλλά και εμάς, στο να
επιζητούμε την όχι απλή αριθμητική προσέγγιση των παραδομένων προφητικών γεγονότων
μέσα στον κοσμικό χρόνο, αλλά, κατά τον Μεγάλο Βασίλειο, την ίδια την πνευματική γνώση
γι’ αυτά. Αυτήν δίνει ο Ουράνιος Πατέρας, δηλ. ο ίδιος ο Κύριος σαν Θεός. Πρέπει να εξετάζομε
την εξέλιξη των γεγονότων από πνευματική άποψη, δηλ. σε σχέση με το νόμο του Θεού. Αυτό
δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να ξέρουμε, ή ότι οπωσδήποτε είναι αδύνατο να προγνωρίσουμε
χρονολογικά κάποια γεγονότα, αλλά ότι πρέπει να επιδιώκουμε την πνευματική γνώση που
στηρίζεται όχι σε υλικά αλλά πνευματικά κριτήρια.  Γι’  αυτό και δεν μπορεί αυτή να γίνει
κτήμα των απίστων ή όσων Χριστιανών σκέπτονται επιπόλαια.  Και ας μην συγχέομε τον
πνευματικό με τον κοσμικό χρόνο:  «Χρόνους δε και καιρούς μη μοι νόει αισθητούς,  αλλά
διαστήματά τινα γνώσεως υπό του νοητού Ηλίου (Χριστού) γινόμενα». 




Η πνευματική γνώση δεν είναι απλά διανοητική, είναι βιωματική και αφορά το σύνολο της
ψυχής. Στην τελειότερη μορφή της είναι καρπός Θείας θεωρίας, αλλά σε μας, τους ατελείς, δεν είναι καθόλου αμελητέα αυτή που προκύπτει από τον συνδυασμό των προσωπικών εμπειριών
και τον φωτισμό από το λόγο των αγίων Γραφών και παραδόσεων.  Αν έχουμε μόνο
προσωπικές εμπειρίες δεν μπορούμε αποκλειστικά με αυτές να κατανοήσουμε που
βρισκόμαστε στην Ιστορία.  Ο κόσμος είναι γεμάτος εφημερίδες,  περιοδικά και τελευταία
ενημερώσεις από το διαδίκτυο, αλλά δεν ξέρει ούτε που βρίσκεται, ούτε που κατευθύνεται. Αν όμως μαζί με τις απλές προσωπικές μας εμπειρίες υπάρχει συνεχής ο προβληματισμός σε
σχέση με το νόμο του Θεού, (από το λόγο των Γραφών και παραδόσεων),  τότε κατά δύναμη, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, «βλέπουμε»  που βαδίζουμε:  «Λύχνος τοις ποσί μου ο
νόμος Σου και φως ταις τρίβοις μου» κατά τον προφητάνακτα Δαβίδ,  και διότι «φως τα
προστάγματά Σου επί της γης» (5η ωδή). 


Για να διακρίνουμε λοιπόν σωστά,  πρέπει να είμαστε κάτω από το φως των θεϊκών
λόγων,  ιδιαίτερα όταν εξετάζουμε το θέμα των προφητειών,  τώρα αυτών για την
Κωνσταντινούπολη. Πρέπει να μελετάμε μέσα από τις Γραφές και μέσα από τις διευκρινίσεις και λεπτομερείς αναφορές των Αγίων της Εκκλησίας,  αδιαφορώντας για τις εκτός Εκκλησίας
φλυαρίες.  Τα μέσα ενημέρωσης μπορεί να προβάλουν τον Νοστράδαμο σαν τον μεγαλύτερο
των  “προφητών”  και τα ειδικευμένα στα Ιστορικά θέματα κανάλια  (όπως το History.com)  να σκορπούν σύγχυση για το νόημα και την αλήθεια των γεγονότων,  αλλά αυτό δεν πρέπει να
επηρεάζει τους αληθινά πιστούς. 


Ο ρόλος των Αγίων να μας φωτίζουν σαν δεύτερα φώτα, λύχνοι του μεγάλου ανεσπέρου
φωτός Ιησού Χριστού, που δέχονται από Αυτόν τον φωτισμό και δεν τον κρατάνε μόνο για τον εαυτό τους  «υπό το μόδιον»  αλλά τον σκορπάνε σε όλους μας,  είναι πάρα πολύ σημαντικός. 
Από αυτή την άποψη υστερούν όσοι  (όπως οι Προτεστάντες) δεν δέχονται τους Αγίους και την χάρη του Αγίου Πνεύματος που εκχέεται μέσω αυτών,  παραμένοντας στο σκοτάδι, αδυνατώντας να συλλάβουν τα δυσνόητα  των Γραφών που παρεξηγούνται από αυτούς,  και
καταλήγουν να φτιάχνουν ο καθένας προσωπικές εκδόσεις όχι μόνο των προφητειών αλλά και ολόκληρου του Χριστιανισμού! 




Η προώθηση των αντιθέων ιδεολογιών οφείλεται κυρίως σε υποστολή της χάρης του
Θεού στον Χριστιανικό κόσμο όσο αυτός απομακρύνεται από τα προστάγματα του Θεού και τα ευσεβή δόγματα της Εκκλησίας.  Είναι δηλαδή αποτέλεσμα της αποστασίας από την αληθινή
πίστη με λόγια ή και έργα, και δίνεται από τον Απόστολο σαν σημάδι προειδοποιητικό  για την έλευση του Αντιχρίστου.  Πάντα κύριος και ανώτατος ελεγκτής όσων συμβαίνουν είναι ο
Θεός. Παρά την προσπάθεια των αποκρυφιστών -  εωσφοριστών να φέρουν τον Αντίχριστο
ενωρίς στην εξουσία,  αυτό δεν θα κατορθωθεί,  αλλά θα υπάρξουν πρόδρομοί του που θα
οδηγήσουν στον Γενικό Πόλεμο. 


Μετά θα ακολουθήσει μαζί με την ειρήνη και η αναλαμπή της
Ορθοδοξίας. 


Ας μην είμαστε λοιπόν επιπόλαιοι,  και ας συμβουλευόμαστε τους σύγχρονους Αγίους, 
γιατί τα επί μέρους θέματα αποτελούν μια ενότητα με άλλα μεγαλύτερα,  και αυτό το είχε
εξηγήσει ο γέροντας Παΐσιος, φανερώνοντας ότι τα γεγονότα που θα έρθουν είναι συνέχεια των γεγονότων της Γιουγκοσλαβίας, (δηλ.  ότι πρόκειται για την αλυσίδα των πολέμων της Νέας
Τάξης),  ερμηνεύοντας τον Άγιο Κοσμά τον  Αιτωλό και τον άγιο Μεθόδιο,  δίνοντας και
λεπτομέρειες που έχουν γραφεί σε πλήθος βιβλίων.